Van Brasov naar Eforie-Nord

Ons avontuur kreeg in Brasov een andere wending zoals jullie allemaal hebben gelezen in onze eerdere blog. Het liften werd verruild voor een ambulancerit, de trein en taxi’s. Dit hadden we van te voren nooit kunnen bedenken. Kell vond het in het begin nog wel een beetje eng om te liften, maar toen ze de smaak te pakken had kwam er helaas al snel een einde aan. Maar niet getreurd dit gaan we zeker snel weer oppakken! Ze begint nu alweer over het feit dat ze na 4 weken wel weer kan liften, maar dan wel zonder backpack. Deze ligt veilig in Nederland, omdat ze die echt nog niet mag dragen.

Na het bezoek van het ziekenhuis in Brasov waren we in afwachting van de verzeker ing of Kell naar Nederland moest of dat ze elders in Roemenië geholpen moest worden. Aangezien Kell op dat moment geen pijn had, maar alleen maar bezig was met zichzelf af te vragen wat er allemaal gebeurde, hebben we besloten om even afleiding te zoeken. Vanuit het ziekenhuis liepen we langs een gezellig plein waar we even op een terrasje konden gaan zitten. Het thuisfront informeren met de wifi die beschikbaar was en als we er dan toch zaten nog maar even een foto schieten. Nu blijkt achteraf dat dit dé monumentale gotische Zwarte Kerk is waar Brasov bekend om staatToch mooi dat we er toevallig een foto van hebben gemaakt 🙂

Helaas hebben we niet heel veer meer van Brasov kunnen zien, omdat de verzekering ons belde met de mededeling dat we naar een ziekenhuis in Boekarest toe moesten gaan voor verder onderzoek. Dat was dus linea recta naar het treinstation van Brasov om daar de trein naar Boekarest te pakken. €5,- en 3 uur verder kwamen we aan in Boekarest waar het hele ziekenhuisavontuur begon. Hierover kunnen jullie in onze andere blog meer lezen.

7 dagen later, op zondag, mocht Kell eindelijk het ziekenhuis verlaten. Uiteraard niet in de conditie als waarin ze dit avontuur was begonnen, maar in ieder geval vol goede moed! De eerste dagen hebben we dus alleen de 300 meter naar de supermarkt gelopen en verder veel geslapen en uitgerust. Gelukkig ging het dag voor dag wat beter en besloten we woensdag een taxi te pakken naar het openluchtmuseum ‘muzeul satului’. Een super leuk opgezet gebied met allerlei bouwstijlen uit de geschiedenis van Roemenië, zoals  deze prachtige houten kerk. Het Museum laat zien hoe er werd gewerkt en geleefd op het Roemeense platteland. De enige plek in Roemenië waar dit daadwerkelijk nog zo wordt gedaan is in het natuurgebied de Maramures. We zijn zeker van plan dit gebied nog te gaan bezoeken! We hebben er een uurtje of 2 rondgelopen toen het tijd was voor siesta! Hop, in de taxi terug naar het appartement en weer even bijtanken om ‘s avonds lekker buiten de deur te kunnen eten bij een heerlijke italiaan.

Donderdag besloten we een klein beetje van Boekarest zelf te zien. We besloten weer gebruik te maken van de taxi om midden in het centrum afgezet te kunnen worden. Door iedere keer een klein stukje te lopen en weer even te zitten, of liggen in het park, heeft ze het toch een behoorlijke tijd uitgehouden! Het was overigens heerlijk weer en we genoten met volle teugen. We hebben een aantal monumentale gebouwen gezien en de dag afgesloten op een heerlijk terrasje in de zon.

Vrijdag  hadden we een check-up dag in het ziekenhuis en ‘s avonds werden we door Ramona(een collega van Kell haar tante) opgehaald, want zij had ons aangeboden ons naar de kust te rijden. Echt super fijn natuurlijk! Dan hoefden we niet in een hobbel de bobbel trein of warme bus en dat maakte de reis naar de kust een stuk aangenamer! Jaja, naar de kust! In Eforie Nord konden we voor een maand een heerlijk appartementje vlak bij het strand boeken. Het is een klein plaatsje waar het nu nog best wel uitgestorven is. Naar verwachting begint het seizoen hier begin juni, dus we genieten nu nog even van de rust! Het weer is goed, het appartement is goed, met Kell gaat het steeds beter, dus wat willen we nog meer?

Morgen en overmorgen hebben we een autootje gehuurd om de kustlijn van Roemenië af te reizen. Alle avonturen die we daar weer mee gaan beleven lezen jullie binnenkort!

• Brasov by www.alwaysaroundtheworld.com

** Op de hoogte blijven van onze avonturen?? Schrijf je op de hoofdpagina in, om iedere nieuwe post als eerste in je mailbox te ontvangen! **